La versión de su navegador no está debidamente actualizada. Le recomendamos actualizarla a la versión más reciente.


Resum fotogràfic de l'any

UNEIX-TE AL NOSTRE GRUP DE:

 

Tenir cura dels peus

Posted 5/07/2015

No cal dir que els peus juguen un paper fonamental en les activitats de muntanya, no tan sols per suportar el nostre pes i el de la motxilla durant hores o inclús dies quan fem travesses, sinó també per les condicions extremes a que els sotmetem. És per això molt important tenir una especial cura dels nostres peus.

Abans de la sortida

  • Si tens la pell seca convé que hidratis el peu amb alguna crema amb urea, amb una aplicació després del bany o dutxa hauria de ser suficient.
  •  Si tens molta sudoració als peus has de neutralitzar-ne l'excés amb pols específics, aplicant-los entre peu i mitjó i entre mitjó i el calçat. Evita l'ús de sabatilles esportives com a calçat diari i asseca bé el peu després de la dutxa.
  • Talla't les ungles rectes, evitant arestes que poden danyar-te els dits contigus, llimant bé les vores.
  • Si tens qualsevol tipus de trastorn al peu (a la pell, ungles, articulacions,lligaments, etc.) és imprescindible que et posis en mans d'un podòleg esportiu que revisi els teus peus i els deixi en les millors condicions possibles per afrontar les teves activitats.
  • Si fas servir plantilles substitueix les que porta el calçat de muntanya i fes les proves oportunes de la seva idoneïtat.

 El dia de la sortida

  • No experimentis amb calçat nou, fes servir el que ja estigui rodat abans d'estrenar-ne un de nou. Si cal ves a fer un volt pel barri o fins i tot per dins de casa per tal de detectar possibles inconvenients.
  • Tan important com el calçat son el mitjons, no estalviïs en la seva compra. Utilitza mitjons de coolmax o similar per expulsar la sudoració.
  • Col·loca't apòsits hidrocoloides,o els anomenats segona pell, en zones de frec. Prevenen l'aparició de butllofes. Si no ho has fet, a la més mínima sensació de frec, val la pena aturar-se i posar remei abans de que sigui massa tard. Malgrat tot si finalment apareix la butllofa pensa que el més important és evitar una possible infecció.
    • Actuarem en funció del moment, doncs no és el mateix que aparegui al final d’una jornada excursionista que al principi d’una travessa de varis dies; de si portem una farmaciola com cal o sinó portem res.  
    • Les butllofes petites que no s’han trencat i no causen dolor o molèstia s’han de deixar curar per si mateixes, la millor protecció contra les infeccions és la teva pròpia pell.
    • Les butllofes grans o que causen dolor i que NO sagnen han de ser drenades però minimitzant el forat que fem a la capa de pell per tal que sigui el més petit possible. Netejar la zona amb aigua i sabó antisèptic (per això va molt bé portar les esponges que duen el sabó incorporat) i amb una agulla esterilitzada al foc, fins que la punta es torni d’un vermell brillant, es deixa refredar, es fa un petit forat i es drena fent una suau pressió. Un cop buida, s’ha de cobrir amb un embenat.  En cas de travessa cal revisar l’estat de la butllofa i fins i tot sospesar la possibilitat de finalitzar l’activitat.
    •  Col·loca't vaselina entre els dits dels peus per evitar frecs.
    • Revisa els cordons del calçat que aquest estigui en bon estat i fes una bona llaçada just abans de la sortida.

 Després de la sortida

  • El peu, molt més que la resta del cos, ha patit un gran desgast i multitud d’agressions, procura fer estiraments incloent també els peus. Si estan molt cansats posa'ls en aigua freda.
  • Si en acabat observes algun tipus d'alteració de la pell, a les ungles o han aparegut dolors al peu, genoll, etc. pensa si pot tenir relació amb el peu i visita al podòleg esportiu.

Cookie Policy

This site uses cookies to store information on your computer.

Do you accept?